reede, 11. september 2015

Suve parimad palad - Juuli osa II

Enne seda kui sügis täielikult uksest sisse pressib, teen veel väikese pika suvepostituse Juulikuu teise poole kohta.
Juulikuu esimeses postituses pajatasin puhkusest ja Laiul käigust.
Kui olime laiult Tallinnasse tagasi saabunud pidasime maha vaikselt Kertukese kahekümne viienda sünnipäeva, peale mida põrutasime Leetu Palangale.

Ma olen selline inimene, kellel käivad iga kahe nädala tagant peal tujud mis dikteerivad mul-on-seda-kohe-vaja mõtteid. Täiesti ausalt tunnistan, et kahe nädalaste intervallidega on mul vaja maja või koera või last või reisi. Otseloomulikult on need soovid ebareaalselt suuremõõdulised. Ma ei obsessi pea, et kunagi riiete või jalanõude vms väikeste asjade pärast, sest neid ma ei raatsi niikuinii eriti kunagi osta. Mõtlen ikka ainult suurelt ja kõrgelennuliselt eksole :D.
Suudan oma soovidega Nilsi igakord ära kurnata neist pidevalt rääkides aga mingi hetk läheb see tuju üle...ja naaseb kahe nädala pärast taas :D.

Möödunud kevadel, kui viimasest puhkusest oli juba jupp aega möödas ja tööstress kasvas üle pea, tundsin, et tahan niiii-ii-iii väga kuskile reisile minna ja kuna me kahekesi oleme juba üsna palju reisinud, võiks seekord teha reisi kellegiga koos. Sellise lõbusa mini-reisi.  Õnneks oli meil kohe Kertu ja Mikk varnast võtta, seega mõeldud - tehtud.
Esimene mõte oli Rootsi kruiis aga selle mõtte hävitas kruiiside kallis maksumus ja lühike kestvusaeg.
Kuna Rootsi kruiisi mõte vajus ära, arutasime, et reisi võiks planeerida ju suvepuhkuse ajaks, et oleks soe ilm ja rohkem aega koha peal olemiseks. Valituks osutus autotripp Leetu Palangale.
Meist neljast oli ainukesena pädev vene keeles otsinguid teostama ja vajadusel vestlema Kertu, kes otsis meile välja väga vinge kahe magamistoaga ja terrassiga apartmendi vaid kilomeetri kaugel Palanga peatänavast.
Sõit Palangale algas kolmapäeva hommikul kell 9. Mina sõitsin Tallinnast Lätti Salacgrivasse ja Nils vapra sõdurina sõitis ülejäänud tee kuni Palangani välja.
Esimesel õhtul kohale jõudes läksime peatänavat uudistama ja ausaltöeldes tuli kohe täitsa välismaa tunne peale. Peatänav lookles restoranidega ääristatult mitmesaja meetri pikkuselt kuni mereni ja päikeseloojang oli äärmiselt ilus.

Esimese õhtu restoraniks valisime deCuba, mida soovitan külastada. Tänavalt paistab kätte vaid restorani väga pisike osa. Liikudes aga maja taha restorani õuepoolele, leiate end eest väga lahedast purskkaevu pargist.
Kuna teise päeva hommik paistis olevat vihmane, hüppasime autosse ja sõitsime praamiga Nida poolsaarele, millel asub delfinaarium. Delfiinide show oli väga väga lahe ja nägime selliseid trikke, mida varem näinud ei olnud. Näiteks oskasid delfiinid laulda, joonistada Leedu lippu ja korvpalli mängida. Müstika I say!
Teisel õhtul otsisime õhtusöögiks uut kohta ja üsna ranna ääres paistis meile silma üks hiiglama suure ja fancy looking  terrassiga koht nimega Terasa Vasara. Selgus, et see koht sai meie täielikuks lemmikuks ja külastasime seda mõne päeva jooksul mitu korda. Kõik toidud olid imehead ja selle koha kindlaks tõmbenumbriks on lisaks maitsvatele toitudele hiiiiiiiigel suured 8€ maksvad kokteilid.
Kui te ei usu, et need olid hiigelsuured siis palun vaadake ise :D

Samal õhtul kõndisime umbes 5km jääkülmal rannaliival paljajalu (sest kontsadega ei ole see võimalik), et leida üles rannalounge, millest Mikk oli meile terve reisi pajatanud. Kohale jõudes selgus, et lounge suletakse 2 minuti pärast ja et koht mida me esialgu otsisime asub hoopis peatänaval ja on sellel õhtul suletud :D
Mis seal ikka, külastasime hoopis üht ööklubi ja pidasime seal vastu lausa 15 minutit!
Kuna päev oli olnud pikk ja seiklusterohke otsustasime järgmiseks rannapäevaks välja puhata.
Iga Palangal veedetud hommikut alustasime oma korteri terrassil hommikusöögiga, aga kolmanda päeva hommikul oli poistel niivõrd kange tahtmine peatänavalt endale üle-elu-suuruseid kebabe skoorida. Seda nad ka said.

Kuulus Palanga ranna-ala tervitas meid üli külma tuulega ja lendava liivaga. Peale 30 minutit hambad risti pikutamist liival läksime peatänavale uurima, et ehk leiame kuskilt peesitamiseks parema koha.
Kuna kõik inimesed olid end suures suve-nautlemise tungis randa pressinud, avastasime peatänavalt ühe täiesti tühja lebotamise lounge'i, kus nautisime veel mitu tundi päikest.

Järgneval päeval pidime aga pakkima asjad ja võtma ette pika pika teekonna tagasi Tallinnasse, millega ühtlasi ka meie suvepuhkus lõppes. Reis oli täpselt nii lahe kui me seda planeerides ette kujutasime. Seda tänu Vahemere hõngulisele Palangale ja toredale reisiseltskonnale!
Postituse lõppu panen veel hulga pilte reisi meenutuseks.