kolmapäev, 2. november 2016

Pähklimüsli ja õunakrõbedik

Hei sõbrantsid,

Viimasest jutustamisest on möödas kaks päeva ja mis on selle ajaga siis muutunud? Maha on tulnud korralik lumevaip, teed on muutunud talumatult libedaks ja mina olen haigeks jäänud ning istun juba teist päeva nelja seina vahel kodus. Kuna möödunud kahe nädala vältel põdes sügisest gripilainet kodus Nils, tundub, et korjasin selle kenasti temalt üles ja vaevlen nüüd ise kodus.
Tegelikult ei tiksu ma siin küll täisa niisama, nimelt olen kodus nö. kodukontori tingimustel, sest tegelikult on hetkel üsna töine aeg ja kuna haigus ei hüüa tulles - tuleb tööasjadega siiski ühele poole saada. Õnneks saan kodus aga ravimite koostööl enamvähem funktsioneeritud ja jõuan isegi muudki põnevat ette võtta.

Olen juba hiiiirmus ammu tahtnud koduse kuivainelaoga miskit ette võtta ja miski all mõtlen ma loomulikult müslitegu. Olin seda hiiglama pikalt edasi lükanud, sest ei leidnud ühtegi sellist retsepti, mis mind tõeliselt kõnetaks aga vot mõni nädal tagasi sain viimase tõuke kui lugesin ja imetlesin absoluutselt võrratuid pilte Pille-Riinu blogist ise tehtud müsli kohta. Tema pildid on ikka tõeline meistriklass omaette ausõna!

Kuna mulle tundus, et kõik vajalikud materjalid on kodus olemas, otsustasingi eile müsliteo ette võtta ja selleks läks mul tarvis:

  • 1 suur klaasitäis täistera kaerahelbeid
  • 3spl mett
  • 3spl kookosõli
  • peotäis mandleid
  • peotäis maapähkleid
  • peotäis kookoshelbeid
  • 3tl kaneeli

Esmalt hakkisin kõik suuremad koostisosad väiksemaks ja sulatasin mikrokas mee ja kookosõli, segasin kogu kompoti omavahel kokku ja viskasin 30minutiks 160 kraadi juurde ahju. Kodu täitus selle pooltunniga tõelise jõululõhnaga, sest noh...kaneel eksole. Ma olen igatahes peale tänaöist lumetormi niiiii jõuludeks valmis... kuigi ma isegi ei ole seekord jõulude ajal kodumaal, aga ikkagi! 

Ahjust väljus üks mõnusalt krõbe pähklimüsli, mis maitses pudrule ja smuutile vahelduseks hommikueinena imetabaselt hästi. Kahju ainult sellest, et esialgu tundunud suurest kogusest keskmisest väiksem purgitäis müslit valmis... teinekord peab vist koostisainete lisamisega veel julgem olema. Aitäh Pille-Riin inspiratsiooni eest! :)



Et mul aga ilmselgelt kodus liiga palju vaba aega käepärast hetkel on - tahtsin midagi põnevat veel katsetada. Ehk olete kursis kuulsa fitness kaunitari Helena Mangiga ja asjaoluga, et ta päris põnevaid tervislikke retsepte nii enda Instagrami kui ka Facebooki gruppi postitab? Mul oli juba pikalt meelel mõlkumas üks retsept mille ta miiitu-miiitu nädalat tagasi meile avalikustas ja kõlas see midagi tervisliku õunakoogi moodi. Kuna tahtsin retsepti ka enda vastvalminud maitsvat müslit lisada, nimetaksin enda tehtu ümber Apple Crumble'iks, millele aga kuidagi eestikeelset vastet leida ei oska... õunakrõbedik? :D
Ühesõnaga, sul läheb tarvis:
  • vähemalt 2 Valio Profeel kohupiima - mina kasutasin ananassi ja banaani maitselisi
  • 2 muna
  • 2 õuna
  • soovikorral müslit
  • 2 spl kaera- või mandlijahu

Sega omavahel munad, kohupiimad ja jahu ning vala ahjuvormi. Kata segu pealt õuntega ning aseta 175 kraadi juurde ahju 25 minutiks. Peale 20 minutit, raputa vormi peale soovikorral ka müslit, ning lase vormil veel 5 minutit ahjus olla. Peale küpsemist peaks vorm pisut tahenema, sest küpsetisel puudub ju põhi, mis teda ilusti tõsta aitaks. Eriti hea on õunakrõbedik järgmisel päeval ;)



Selleks korraks on katsetamistega ühelpool, räägime varsti jälle!


1 kommentaar:

Genefic ütles ...

Awww, aitäh Sulle nii armsate sõnade eest! :* Neeh, just mõtlesin, et kell juba pool 12 ja ei hakka enam midagi sööma, aga Su krõbediku jutu peale läks kõht lihtsalt nii tühjaks, nagu poleks kaks päeva söönud, lähen võikusi tegema. Müsli kahjuks ammu otsas. :D