laupäev, 16. jaanuar 2016

Retsept - Paljas Burger

Mmmmm nädalavahetus, mõnus eks :) Aeg on küpsetada miskit maitsvat!

Teate, ma olen viimasel ajal totaalselt Youtube lainel olnud. Ma pole saanud üldse mahti pliiatsit klaviatuuri kätte võtta ja siia kribada. Aga tõele au andes, kirjutan ma siia vaid siis kui ikka tõesti tunne peal on. Vastasel juhul tundub kirjutamine kuidagi punnitamisena.
Ehk sellepärast tundubki Youtube mulle niivõrd ahvatlev, et pea pulbitseb pidevalt põnevatest videoideedest, mida kõike teostada tahaks. See tundub mu jaoks tõeliselt põnev :). Kahju on ainult veidi sellest, et kogu filmimise protsess toimub läbi mu ustava telefoni, mis kahjuks videote filmimiseks ei ole just parim abimees... Aga see selleks.
Saladuskatte all võin öelda, et järgmised kolm videot on juba purki võetud ja ootavad oma aega. Tähendab, nad ootavad seda, et Nilsike neid kokku panna viitsiks. Nimelt ei jaga mina videote monteerimisest mõhkugi, seega jumal tänatud, et Nils hea meelega videotega jännata viitsib :).
Ega see vast kõige kergem ülesanne pole, sest teadupärast on minu videod ju hiiglama pikad. Üritan end järjepidevalt parandada ja videote kestvusaega lühemaks timmida, aga ega see minusuguse lobamoka jaoks lihtne ülesanne pole. But...I'm working on it, niiet pidage aga vastu!
Tegelikult on mul meeletult hea meel ja olen siiralt üllatunud, et minu väike Youtube kogukond igapäevaselt sellise tempoga kasvab. Tahaksin teid toredaid inimesi tänada, kes te minu üllitisi ikka vaadata viitsite :) Olete tublid!

Aga Liisa, nüüd marss tänase teema juurde tagasi ja kohe!
Tegelikult tahtsin teiega täna jagada hoopis ühte imemaitsvat retsepti. Ausalt, ma ei liialda, paljas burger on lihtsalt suurepärane.
Mõnikord kohe on selline tunne, et pean burgerit saama ja kohe! Eksole?!?...
Et mina aga oma healthy-food-obsessed mõtlemisega päris burgerit kohe kindlasti ostma ei lähe, tuleb isudega kuidagi muud moodi hakkama saada. Selle mure lahendabki siinkohal paljas burger.

Olete kindlasti naked burger'i retsepte juba varemgi paljudes kohtades silmanud aga minu retsept on õigepisut erinev... tuleb välja, et leiutasin juba mõni aeg tagasi nipi, kuidas teha seda päris õiget BigMac burgeri kastet (ennast kiitmast ma ei väsi :D).
Imelise maitsvuse nipp seisnebki sellises lihtsas asjas, et lisan burgerile sedasama kuulsat BigMac kastet, yummmiiiieee!


Nüüd aga retsepti ja teostuse juurde.
Sul läheb vaja:
Jääsalatit
Veisehakkliha
2 muna
Valget sibulat
Cheddar juustuviile
Tomatit
Lahjat majoneesi
Magusat sinepit
Marineeritud kurki

Kõige esimesena tuleks valmistada burgeripihvid. Selleks kasutasin mina 600g veisehakkliha, sibulat ning kahte muna. Antud kogusest saab lausa kuus suurt pihvi.
Haki pool sibulat peeneks ning sega kokku hakkliha ning kahe munaga. Segu tuleks ühtlaseks mudida kätega ja liigset jõudu siin kasutada ei ole tarvis :).
Tee hakklihast lapikud madalad pätsid ning aseta ahju küpsema. Ahi sea 200 kraadi peale ja jäta pätsid sooja kolmekümneks minutiks.
Küpsemise vahepeal on sul parajalt aega, et hakkida valmis sibulad ja tomatid ning eraldada ettevaatlikult jääsalati lehed pea küljest. Proovi jääsalatilehed jätta nii terveks kui võimalik.
Nüüd jõuame selle õige tähtsa osa juurde - kaste!
Haki imepeeneks valge sibul ning kurgid. Aseta need üheskoos kaussi ning hakka kordamööda lisama majoneesi ja magusat sinepit. Majoneesi ning sinepi vahekord on üsna võrdne. Lisa mõlemat nii kaua, kuni maitse tundub olevat tasakaalus. 

Kui burgeripihvid on valmis, sea taldrikule üksteist veidi katvalt kaks jääsalatilehte. Aseta lehe peale juustuviil ning selle peale ahjusoe pihv. Pihv kata kastmega ning lao peale sibul ja tomativiilud. Kata kogu kupatus teise jääsalati lehega ja asu aga kallale!

Ma ütlen teile ausalt - see burger on proovimist väärt. Meie Nilsiga mõlemad mugisime ja mõmisesime, vot nii hea oli!
Et Nilsi burgerielamus täiuslikuks timmida, tegin talle juurde ka koduseid friikaid, ehk pulkadeks hakitud ja ahjus krõbedaks lastud kartulipulki. Kui teilgi friikate järgi isu on, siis pidage meeles, et ahju pannes laduge kartulid kõik ükshaaval üksteise kõrvale, sest just nii saavutavad nad maksimaalse krõbeduse :).


Mõnusat katsetamist ja head isu!








Kommentaare ei ole: