kolmapäev, 3. veebruar 2016

Tee ise lambikuppel!

Tsaukitsau,

vaatan praegu seda postituse pealkirja ja see tundub kuidagi veider - tee ise lambikuppel...tee ise lambivari? Ma usun, et see tundub veider kuna ma pole sellist pealkirja varem näinud, sest no kes ikka hakkaks kodus ise lambikuplit tegema?!? Minaaa!!

Igatahes. Paar kuud tagasi tegelesime usinalt kodu suurpuhastuse ning elutoa remondiga. Et aga ka põgusalt teised toad värskendust saaks, üritasin igas ruumis miskit nipet-näpet muuta.
Meil on elutoas rippunud juba aastaid see kõige tavalisem Hiina paberlamp. Üks õhtu siis jäin seda jõllitama ja mõtlesin, et see lamp näeb ju täitsa okei välja...aga äkki annaks sellest midagi veel vingemat teha.
Võtsin aga tee jalge alla ja sukeldusin Pinteresti. Üsna pea leidsingi Pinterestist ühe huvitava õpetuse, mille raames köitis mind kõige enam just see, et tarvis oli vaid kolme vahendit - plastik supilusikaid, liimipüssi ja Hiina paberlampi.
Ma usun, et olete isegi teinekord Pinteresti leidude teostamisest loobunud, kuna alati tundub, et tööks tarvilike vahendeid on vaja mustmiljon. Seekord läks aga õnneks ja otsustasin selle lambikupli ette võtta.
Kuna elutoas mind seesamune Hiina lamp ei häirinud, otsustasin kupliteo ette võtta hoopis magamistoa tarbeks.
Tundus see disainike just meie magamistuppa sobivat. Piisavalt modernne ja samas valgus jääb sume.
Ma ei tea kuidas teiega lood on, aga minu magamistoas on ALATI kardinad all. Meil on nimelt magamistoas pimendav tumepruun ruloo, mis saab õiguse ülesrullumiseks vaid siis, kui käes on aknapesu päev või kevadine suurpuhastus :D Mulle lihtsalt meeldib pimedus.

Mäletan, et kui ma veel väiksem olin, käis vanaema alati pead vangutades minu toas ja viskas käed puusa öeldes, et "No Liisa, Liisa, miks su tuba alati selline pime karutagumik peab olema??" misjärel keris rulood üles.

Ma ei tea mis värk mul selle pimedusega on, aga mul tekib sellega seoses kuidagi turvatunne.
Anyways, teema juurde tagasi tulles....Läksin mina siis ükshetk kindel siht silme ees Prismasse ja ostsin üsna keskmise, võiks öelda, et pigem isegi väikese, suurusega Hiina paberlambi, mille hinnaks oli umbes-täpselt 4€.
Samuti viskasin korvi 10 pakki plastikust supilusikaid. Hiljem selgus muidugi, et supilusikaid oli tarvis umbes 5 korda rohkem kui esialgu sai ostetud aga sellest polnud lugu, kuna lambikupli meisterdamine võttis niikuinii aega mitu mitu õhtut.


Kõigepealt nikerdasin kodus lambikupli kokku. Koosneb ta mingist hunnikust traatjuppidest ja paberist, mida siis üsna ettevaatlikult käidelda tuleb, et seda mitte kohe katki teha.
Ma nean ennast aaa-laa-tii maapõhja kui ma suudan äsja ostetud asja katki teha ja uskuge mind, seda juhtub mul liigagi tihti. Ma ei tea kas see on mingine Neitsite tähtkuju iseärasus, et kõike peab kohe saama ja kohe tegema. Mina olen igatahes hull rapsija.



 Neid kordi on ikka liiga palju kui olen endale näiteks mingi riideeseme ostnud, sellelt kohe hammastega poesildid küljest rebinud ja siis kodus uuesti selgaproovides mõelnud, et hmm...tahaks vist hoopis et see oleks väiksem suurus. Siis selle asemel, et hakata uurima kas ilma siltideta toodet saab tagastada või vahetada, mida teen mina? Hakkan seda aga lõikuma ja ümber tegema! :D On olnud mõned korrad kus mind on saatnud edu aga ohboyy on ka neid kordi kus ma olen riideeseme lihtsalt hävitanud :D Tundub, et säärane teguviis minevikus on just see mis mind hetkel ajendab ja suunab säätliku ja kokkuhoidva käitumismaneeri poole.

Igatahes, kui ma olin lambikupli kokku saanud, hakkasin nuputama, et kuidas nüüd siis kõige õigem neid plastlusikaid sinna panna oleks.
Kõigepealt murdsin lusikate küljest sabad ja hakkasin neid siis ringjalt lambile liimima. Kuna liimipüstolist tulev kuumliim kuivab üsna kiirelt, tuleb ka kärmelt tegutseda. Ümber sättida on hiljem pea, et võimatu, sest nii õhukeselt paberilt midagi ära kiskuda on väga ohtlik.

Kuna need Hiina paberlambid on ülesehitatud ringjale võrele, oli väga hea ja loogiline lusikaid nende samade ringide järgi asetada.



Nagu te pildilt näha võite, siis lusikaid läks tõesti väga palju. Kõige tüütum osa oli kinnndlasti lusikate sabade küljest murdmine, sest sõrmed olid lõpuks juba üli valusad.

Et me aga lambi alles tuleval nädalavahetusel magamistuppa riputatud saame, tahtsin pildi mõttes ta ikkagi juba ära proovida. Kuna meil elutoas on ju ka seesamune lamp ja pirnisüsteem, proovisin ta sinna riputada. Tuleb tõdeda, et jäin tulemusega ülirahule ja minu meelest näeb ta täitsa stiilne välja kah :)
Kuna fotol keskendus fookus lambile, siis tundub tuba üsna pime. Tegelikult andis ta aga valgust väga korralikult ja pea, et sama hästi kui tavaline paberlamp.
Kui keegi teist soovib ka antud meisterdamist järgi teha siis jätke meelde, et mida väiksema paberlambi ostate - seda parem! Lusikad annavad kuplile ikka väga palju volüümi ja muudavad lambi vähemalt kaks korda suuremaks kui ta esialgu oli.



Loodan, et meeldis ja räägime varsti jälle.
Tsauki!

2 kommentaari:

Aili ütles ...

Mineeeee... hoidsin hinge kinni pealkirja lugedes, et ega sa jumala eest sama kuplit ei teinud mis meil plaanis. Jaaa õnneks mitte (sest issandhalasta ma ei taha mingi copycat olla :D)! Aga väga lahe idee ja lõpp-tulemus!

Liisa Pärnpuu ütles ...

Ohh väga põnev, ootan teie oma :))
Muideks see kitsekese pea mis sa niidiga kunagi tegid - noooo to die for ilus asi ikka! Täiega tahan copycattida kunagi :D