esmaspäev, 4. aprill 2016

Imetabaselt maitsev püreesupp!

Hei,

täna jagan teiega retsepti, mis möödunud nädalal võitis nii minu kui ka Nilsi südame. Kui eelmise aasta kindla lemmikretsepti koha võitis minu silmis suvikõrvitsa lasanje, siis hetkel on 2016 aasta lemmikute edetabelit juhtimas kohe kindlasti see retsept.
Ehk mäletate, et ühes Austria reisi postituses mainisin, et üks õhtu serveeriti meile hotelli restoranis brokkoli püreesuppi. Olime mõlemad üsna skeptilised kuna A) mina ei armasta püreesuppe ning B) Nils jälestab nii brokkolit kui ka püreesuppe.
Meie suureks üllatuseks maitses meile mõlemale serveeritud supp imetabaselt hästi. Kui olime reisilt tagasi, hakkasin vaikselt püreesupi maailma avastama ja proovisin Vapianos aegaviisi kolme erinevat suppi. Iga viimane kui üks neist oli absoluutne maitseelamus!

Võtsingi eelmisel nädalal lõpuks julguse kokku ja tegin kodus brokkoli-kõrvitsa püreesuppi. Kuigi Nilsil oli juba eelmisest päevast alles jäänud söögist õhtul kõht täis söödud, ei suutnud ta imelisele lõhnale vastu panna ja sõi ka kausitäie suppi. Ütleme nii, et olin üsna üllatunud kui ta üliõnnelikuna kööki sisse sadas ja teavitas, et tema ei oleks uskunud, et kodus sellist kuldaväärt suppi teha saab ja see on nüüdsest tema lemmik! :D

Aga, et eelnev kiidulaul ka piltide näol edasi anda, kasutasin ära Canon EOS M3 kaamerat ja pildistasin üles vinge pildiseeria. Lõin endale kujutelma, et pildistan asjaosalisi üles toiduajakirja jaoks ja nägin kompadega rohkem vaeva kui tavaliselt.

Ühe potitäie (4 portsu) supi jaoks läheb vaja:
2 keskmist brokkoliõisikut
veerand kõrvitsapead
1 suur porgand
pool sibulat
1 küüslauguküüs
pool tl soola / pool tl pipart
1tl eelistatud vürtsi
2 supilusikat murulauguga Merevaiku
1000ml vett
1 kana- või köögiviljapuljong
suur peotäis seemne-pähklisegu
5 viilu kalkunisinki


Tükelda juurviljad kuubikuteks ning aseta koos puljongikuubikuga vette podisema. Lase juurikatel hästi pehmeks podiseda ja lisa sool/pipar/vürtsid ning merevaik. Lase segul kokku keeda ning tõsta tulelt ära.
NB! Mina kasutasin vürtsiseguna Osmani segu, mille meie kallis Türgis resideeruv sugulane Kertu jõulupakki poetas. Kertu -  kui sa seda loed, siis appi appi - meil sai segu otsa ja ma olen sellest sõltuvuses :D


Lase segul veidi jahtuda ning samal ajal rösti pannil seemnesegu ja seejärel tükeldatud kalkunisink. Rösti sinki nii kaua, kuni ta muutub pruuniks ja krõbedaks. Seemnesegu rösti mõni minut, et anda segu maitsele viimane lihv.
Püreesta saumiksriga juurvilju nii kaua kuni moodustub ühtlane ja kreemjas mass. Kui soovid võid lisada vett veel juurde, et suppi vedelamaks teha. Kuna juurviljad imavad üsna kiire tempoga kõik üleliigse vee endasse, on lausa soovituslik hiljem vaba käega vett juurde lisada.

Nagu MKR on meile viimase viie aasta jooksul õpetanud, tuleb taolisele püreestatud söögile anda juurde tekstuuri - selle jaoks ka röstitud seemnesegu ning krõbe sink.
Serveeri supp kaussidesse ning kaunista röstitud lisanditega.


Kui juba jutt MKR peale läks, siis mainin ära, et ma olen aa-laa-tii mõelnud mis imeroogadega küll Manu'le ja Pete'le lähenema peaks, et saates osalemine õigustatud oleks. Tunduvad ju nii imetabaselt maitsvat ja innovaatilised kõik road, milledega osalejad seal hakkama saavad. Ei tea kui innovaatiline mu roog nüüd küll on - aga vot sellega ma julgeks nende nina alla keksima minna küll!

Tänaseks kõik ja räägime varsti jälle!



Kommentaare ei ole: