esmaspäev, 17. oktoober 2016

Ühe nädala toidukorvi hind ja retseptid vol2

Heia mu sõbrakesed,

nädal on silmapilkselt mööda vihisenud ja minul Rootsimaal käidud ja Stockholmi linnaelu nähtud. Mõnus oli, tõesti oli väga mõnus. Täna küll akna taga eelmisele nädalale sarnast kuldsäravat sügispäikest ei ole, aga tuju on sellegi poolest üsna positiivne ja pigem heade mõtetega rikastatud. Meie paari päevane minipuhkus läks tõesti asja ette ja aitas pisut igapäevasest töörutiinist välja lülituda. Reisile minek tekitas tegelikult veel mõned päevad enne parajat stressi, kuna suutsin eelmisel nädalavahetusel endale kuskilt tühja koha pealt hirmsa jalavigastuse hankida. Et end kuidagigi jalule aidata ja Stockholmis aset leidvale kilomeetrite pikkusele teekonnale vastu astuda, lasin endale eelmisel nädalal teha kiirkorras spetsiaalsed tallatoed nii tavaliste jalanõude kui ka spordijalatsite sisse. Sain infoks nii palju, et toed oleks pidanud mul olema juba ammu ja oligi parajalt viimane hetk need teha. Õnneks suutsid tallad mind pisut edasi aidata ja saime kõik käigud kenasti tehtud. Vigastus on aga üsna terav tänase päevani, seega olen üsna nõutu, et mis nüüd edasi teha. Nii kaua kui mina aga oma vigastuse üle mõtisklen, lasen teid Rootsi vlogi vaatama. Video sai üsna pikk aga minu meelest täitsa vahva:


Tallatugede soetamine ja reisuke Stockholmi ajasid eelmise nädala kulutused üsna üle ääre, mistõttu tuli käesoleva nädala toidukorv üsna hästi läbi mõelda. Samuti, nagu reisidele ikka kohane, liialdasime pisut hea-paremaga, mistõttu tuleb selle nädala retseptivaramusse lisada pisut kergemaid toidukordi kui ehk mõnel teisel nädalal.

Eile saigi tehtud suurem toiduost, millele eelnes retseptide planeerimine. Tegelikult sai kiiremas korras pisut poest kaasa haaratud ka juba laupäeval, kui tühjusest haigutav külmkapp meid Rootsist tagasi tulles kodus tervitas. Laupäevasesse toidukorvi maandus ca 10€ eest piima, Nilsile võileivamaterjali, puuvilja ja pisut juurvilju. Eilne, suurem toidukorv, mahutas aga 41€ eest endasse järgmise kraami:


Tarbekaupadest viskasime korvi ühe hambapasta ja pesupulbri, ülejäänud on kõik hamba alla pistmiseks. Nagu käesolevalt pildilt on näha, siis ostetud sai pisut vähem kui möödunud kord, mil teile antud postitust tegin. Seda aga lihtsal põhjusel, et palju vajalikku on juba varasemast kodus olemas, mille hulgas ka suuremat sorti õunalaar. Nüüd aga asume retseptide kallale.

Esmaspäev/Teisipäev
Minu nädal algab ühe tummise kana-juurviljasupiga, millesse läheb kahe kanakintsu jagu rebitud liha, pea et terve lillkapsa õisikud, kaks porgandit, mõned puljongikuubikud (olid juba kodus olemas), pool pakki riivutud peeti, purk konservherneid ja terve pakk külmutatud juurviljasegu. Olen alati olnud suuremat sorti suppide fänn ja võin täitsa vabalt kolm päeva järjest suppi nii lõunaks kui ka õhtuks süüa - ongi köögis vähem mässamist. Supi kõrvale haaran aga alati kas maisi- või tatragaletid. Nilsile sai nädala alguseks ahju visatud mõned kanafileed, mille maitsestasin paprikapulbri (oli juba kodus olemas) ning pipra ja soolaga, kõrvale pruun riis ning peedi- ja porgandisalat.
Möödunud korral jätsin vist postituses mainimata hommikusöögid erinevatel hommikutel. Nädala esimestel päevadel katsetan mina kaerahelbepudrule vahelduseks hommikusmuutisi, kuhu sisse blenderdan 2 banaani, külmutatud kirsse ja vaarikaid ning kaks supilusikat kaerahelbeid ja pisut pähkleid. Mõnel teisel hommikul saavad koostisosad ilmselt kaaslaseks ka mango, sest mingil kummalisel põhjusel otsustasin ühe kõvemat sorti mango endaga poest koju tuua.
Nilsile saab hommikuseks saagiks tavaliselt mõned võileivad, muna ja puuviljad.

Kolmapäev/Neljapäev
Nädala keskel viskan kokku ühe kiire kanatiibade-riisi-kurgi-tomati-salati roa. Tunnistan, et olin seekord lihtsalt ilgelt laisk ja viskasin toidukorvi mitu erinevat segu, millest lihtne toidukordi valmistada on. Antud roa jaoks sai korvi visatud Santa Maria kanamarinaad. Kanatiibadega koos viskan ahjuplaadile ülejäänud lillkapsaõisikud ning porgandid. Hommikusöögiks saab ilmselt tavapärane kaerahelbepuder (kaerahelbed on juba kodus olemas), mida aga pidevalt tuunida üritan ja olen leidnud endale jälle uue lemmiku pudrukatte. Üldjuhul olen igal hommikul putru söönud külmutatud marjadega ja nädalavahetusel kostitanud auravat pudru ka törtsukese maapähklivõiga. Viimasel ajal olen aga hakanud tegema niiviisi, et valmiva pudru sisse segan banaaniviilud ja peale hakin pähklisegu. Küpsetatud banaan on lihtsalt nii maitsev.

Reede/Laupäev
Nädalalõpp tuleb meil mõnusalt vürtsine ja ma usun, et väike vürts kulub jahedatesse sügisõhtusesse igati ära. Möödunud nädalal otsustasin katsetada Umami veebipoodi ja tellisin paki Shirataki nuudleid, mis teadupärast peaks ju olema need nö. imenuudlid milles ei peitu pea, et ühtegi kalorit... Viskan nuudlid seekord Tom Kha Gai supi sisse, mille jaoks ostsin valmis maitseainesegu ja kookospiima. Supi sisse lähevad ka tomatid ja šampinjonid ning kana kintsuliha. Korra nädalas armastan katsetada ka miski hea-paremaga (loe: magusaga) ja ilmselt valmistan reedel mõned täidetud ahjuõunad. Kuna õunu on meil kodus küllaga, on nad paslik millegi magusaga ära täita ja ahju visata. Minu kasutan täiteks tavaliselt riivitud õuna-maapähklivõi-kookoshelbe segu ja panen kogu kupatuse ca. 15 minutiks ahju. Tulemiks üks mõnusalt krõbe sügismaius.

Vot selline saigi siis enamus meie nädalamenüüst seekord. Ilmselgelt tuleb nädala keskel veel poodi minna, et täiendada puuviljavaru, sest see haihtub lihtsalt imeväel, eriti kui plaanis smuutitegu.
Mul on igati hea meel, et teile sellistlaadi postitused meeldivad, sest eks mul endalgi ole siin hea järge pidada ja endale süsteemi luua. Loodan, et saate siit häid mõtteid ja ei jäägi üle muud kui soovida teile mõnusat uue nädala algust!



6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Hei! Kui jalg endiselt liiga teeb ja perearstile näiteks pikk järjekord, siis hüppa äkki EMO-st läbi? Olenevalt traumast on ka ooteajad seal vastavad, aga vähemalt saad samal päeval koheselt abi, et mis ja kuidas edasi. Pai!

Sirli ütles ...

Kas üleöö kaerahelbeid oled proovinud? Hea kiire, lihtne ja maitsev vaheldus tavalisele üudrule. :)

Liisa Pärnpuu ütles ...

EMO on isegi täitsa mõte, ma ei tea kuidas selle peale ise ei tulnud :D :D :D


Olen proovinud üleöö helbeid aga mul ei tulnud need millegipärast välja... tookor jäigi siis see idee soiku.

LIINA J ütles ...

See puuder, mille Sephorast ostsid on minuarust nii hea, olen seda oma kolm tükki järjest ära kasutanud :)

Anonüümne ütles ...

Su eelmine postitus ärgitas meidki natukene vähem toidule kulutama, kui tavaliselt ja nüüd läheb juba kolmas nädal nii, et laupäeval/pühapäeval mõtleme järgmise nädala menüü valmis ja paneme listi valmis, mida poest vaja! Kolm nädalat on iga kord läinud poes kuskil 51-52 eurot :D lisaks nädala sees ka tiir poodi, et piima ja puuvilja vms osta :)
Loodan, et see saab harjumuseks :) kuidagi nii mõnus on iga nädalavahetus menüüd paika panna ja järgmise nädala söögi asjad n-ö korda saada :)

Sirli ütles ...

Ma olen leidnud kaks retsepti nüüdseks, mis üleöö helveste puhul täiega meeldivad!

Kui huvi on, siis esimene on 125ml piima (olen kasutanud mandlipiima, kuna retsept oli vegan ja mul on seda käepärast nagunii - minu köök on ka restorani köök, kus elan-töötan) segada 1 spl chia seemnetega (võib vabalt ära jätta minu meelest), 1tl mee või vahtrasiirupiga (võib ka rohkem panna maitse järgi muidugi) ja 2 spl maapähklivõiga. Kui kõik kokku segatud (pähklivõi võib jääda selline siiru-viiruline, ongi pärast head tükid pudru sees), siis lisada 125ml kaerahelbeid ja segada veel ning katta kaus plastikkilega (või kaanega, oleneb kus anumas teed).

Lasta üleöö külkmapis seista, hommikul uuesti läbi segada ja peale viilutada banaani, maasikaid või mis iganes puuvilju soovid.

Minul teeb kõhu mõnusalt täis ja pole raske olla ning muidugi ka kiire võtta. Algul oli külma pudruga veits naljakas harjuda, aga nüüd täielik lemmik.

See retsept jääb selline veidi kuivemapoolsem, võib ka muidugi rohkem piima lisada - katsetamise asi.

Teine retsept oli maitsestamata jogurt, piim, kaerhelbed ja peotäis soolamata pähkleid kokku segada sellises vahekorras, et jääks pigem vedel. Meeldis samuti ja lisasin ka banaani ja maapähklivõid hommikuti. Täpseid koguesid ei mäleta, aga see on pärit Kayla Itsinesi toitumiskavast, kui kuskilt peaks kätte juhtuma.