kolmapäev, 16. november 2016

Punase kapsa salat kinoaga // Retsept

Hei sõbrad,

kõigepealt ütlen kohe ära, et aimsousorrii selle pärast, et viimased postitused kõik retseptide teemalised on olnud. Neid on kuidagi hea siuh-sauh kirja panna ja ise hiljem vajadusel blogist kiigata.
Näiteks olen ma maailma kõige kehvem ahjuküpsetiste spetsialist, seega igakord kui vaja valmistada näiteks pikkpoissi või mõnd kooki, pean internetiavarustes ringi tuulama, et kätte saada õige kraad ja küpsemisaeg.
Täna oli aga ilge kihk siin üht retsepti jagada, mille olude sunnil pühapäeval nõutult keset Rimi seistes välja mõtlesin. Jah - ma läksin endaga totaalselt vastuollu ja peale pühapäevaseid pidusööminguid papside juures, läksime Nilsiga poodi kõhud täis - pead tühjad. Ei olnud meil ühtki ideed, nimekirja ega isu, mistõttu kolasimegi niisama poes ringi, korjasime korvi tavakaupa ja üks hetk leidsin end keset juurviljaletti jõllitamas punast kapsapead. Ei ole mina teda varem ostnud, sest ükski retsept teda ette pole näinud.

Üldiselt kulgeb käesolev nädal tõelise kapsa tähe all - pühapäeval ja esmaspäeval nosisime isa tehtud hapukapsaid uue broilerifilee verivorstiga (mis on muideks imetabaselt maitsev) ja eile õhtul oligi käes aeg kokku visata leiutis punasest kapsast. Miskipärast tundus mulle poes, et kodus olev poolik kinoa pakk sobiks just ja ainult punase kapsa salatisse ja nii viskasingi eile kokku sellise retsepti:
  • pool pakki puljongis keedetud kinoad (sobib ka kuskuss)
  • veerand kuni pool punast kapsast peeneks hakituna
  • 1 purk konservmaisi
  • poolitatud kirsstomateid
  • 2 pakki tükeldatud basiiliku-mozzarellat
  • 1 tükeldatud kollane paprika
  • lahja majonees + hapukoor kastmeks (pigem vähem kui rohkem)


Liitsin eile kõik ülalmainitud väed üheks ja kõrvale otsustasin küpsetada suvikõrvitsa - kanahakkliha pikkpoisi, et toidule ka pisut tummisemat mekki anda. Antud küpsetise jaoks riivisin pool suvikõrvitsat ning segasin kokku ühe muna ja 600g kanahakklihaga, vormisin 3 piklikut pätsikest ja asetasin 50 minutiks 200 kraadi juurde ahju.

Ja mis ma oskan öelda, praise the lord and halleluujah - see toiduelamus viib keele alla! Ma ei ole väga suur isenuputaja ja liiga tihti enda leiutatud retsepte ei usalda - aga seekord lausa tungivalt palun teil kõigil antud kooslust proovida. Piisavalt huvitav ja modernne, samas koduselt maitsev.

Kuna armastan aga toorainest alati viimast võtta, et raisku läheks võimalikult vähe - jäi mulle nüüd ülesanne, mida teha nädala teises pooles pooliku suvikõrvitsa ja pooliku punase kapsaga. Tundub, et kapsalainel seilame rahulikult edasi, sest tegemisele läheb punase kapsa - riivitud suvikõrvitsa - pehme feta salat. Ilmselt leiavad tee salatisse ka kirsstomatid ja ega suurt muud vast mitte. Kastmeks võiks proovida midagi õlibaasil - äkki kookosõli-sinepi-mee? Kui teate aga mõnd head punase kapsa retsepti, olge nii kenad ja andke kommentaarides märku, et ma omadega täitsa jänni ei jääks.
Tänaseks aga ongi minu poolt kõik ja lobiseme varsti jälle!




Kommentaare ei ole: