neljapäev, 11. juuli 2019

Trenniäpp, mis hoiab vormis... tasuta! #kogumispäevik

Võiks ju eeldada, et kolimisega kaasnev lõputu pappkastide tarimine mööda kortermaja treppe ja nende tetrise kombel imepisikesse autosse mahutamine on üsna hea tasuta treeningviis... aga eks ta pigem ole lihtsalt üks paras tüütus ja selja paigast venitamine.
Teate, see kolimine ei mõju laastavalt mitte ainult närvisüsteemile vaid võib seda väga vabalt teha ka füüsisele. Pidev edasi-tagasi sõitmine, tanklapirukad ja pidev ajapuudus teevad meile lõppkokkuvõttes lihtsalt karuteene. Üks hästi suur abimees, mis mul vähegi kainet mõistust aitab säilitada ja endorfiine vabastada, on mu igapäevane trenn... mille eest ma ei maksa sentigi.

Leidsin endale mõned kuud tagasi ühe igati lihtsa ja loogilise mobiilirakenduse, mille abil iga päev 15-20 minutilise trenni kirja saan. Et Kogumispäevikus just tervisespordi kuu käimas on, jagan enda abimeest meelsasti teilegi!
Ma olen alati olnud pigem üksinda treenija tüüpi. Ei viitsi kellegagi trenni ajal muliseda ja tahaks selle lihtsalt kiiremas korras kaelast ära saada. Päris niisama diivanil külitamist ma endale lubada ei saa, sest siis juhtub lihtsalt see, et ma lähen hirmus ümaraks. Ümar ju on ka ometi vorm aga olles seda juba korra proovinud, ei ole ta kindlasti mu esmane valik. Seetõttu pusisingi jube kaua, et leida endale midagi meelepärast ja sobivat, et lihtsalt viitsiksin end natukenegi liigutada.
Ma olin kunagi hirmus tervislik ja sportlik. Noh selline kana ja riisi tüüpi tervislik (aa ei tegelikult riisi ma isegi ei söönud, ainult tatart) ja püsisin ühes regulaarse trenniga hullult heas vormis. Aga ma enam nii ei viitsi. Peale pojakese saabumist meie ellu, olen avastanud, et elus on ka muud peale kana ja riisi tatra 😂 Ma olen muutunud küll veidi laisemaks... aga samas ma vaatleks seda pigem niiviisi, et võtan lihtsalt vabamalt ja luban endal rohkem nautida. Mulle meeldib head toitu süüa ja selle kategooriline keelamine ei oleks enam tänasel päeval minu jaoks teema. Seetõttu ongi mulle eriti oluline, et leiaksin treeningviisi, mis ei võtaks ära liiga palju aega ja ei oleks mulle vastumeelne.

Veel mõned aastad tagasi, raseduse ajal, rentisin endale koju trenažööri, mis oli ka tegelikult hullult mõnus. Teleka ees tunnike kardiot vehkida polnud mingi probleem. Probleem oli vaid selles, et see va sunnik maksis põhimõtteliselt sama palju kui spordiklubi kuukaart ja võttis pisikeses korteris jõhkralt palju ruumi.
Peale rasedust proovisin erinevaid spordiklubisid - püüdsin leida midagi mis oleks kodu lähedal, soodne ja üleüldiselt lihtsalt normaalne koht. Mõned kuud isegi suutsin jõusaalis käia aga mingit rutiini ma endale ei tekitanud. Pigem tundsin koguaeg pinget, et kopikas jookseb aga ainuke kes ei jookse, olen mina.


Niisiis hakkasingi proovima erinevaid mobiilirakendusi ja lappasin läbi videotreeninguid, mis mulle konkreetselt ette ütleks, et "näe, siin on sulle see harjutus, tee seda nii palju ja seda teist naa palju". Sealjuures oli üks mu põhilisi nõudeid asjaolu, et harjutused oleks tehtavad ilma igasuguse treeningvarustuseta ja oleksid üles ehitatud sellise süsteemiga, et ma ka reaalselt püsiksin rutiinis. Videotega ma kohe kuidagi ei saanud järje peale, sest tantsulised aeroobsed treeningud ei ole kuidagi minu rida. Mulle ei sobinud, et treeningtempot juhib keegi teine ja dikteerib millal on aeg vett juua.

Laadisin hoopis alla äppi nimega 30 day fitness challenge ja võtsin ette full body treeningud.
Üldiselt on trennide sagedus selle konkreetse äppi põhjal 6+1, ehk kuus trennipäeva, üks puhkepäev. Kui arvestada asjaolu, et trennide pikkus on 15-20 minutit päevas, on see igati mõistlik ja tehtav.
Olen küll erinevate asjaolude tõttu pidanud päevi vahele jätma ja mitu päeva korraga järgi tegema aga igatahes see treening toimib! Tegemist ei ole küll mingise "suveks vormi" või "kaota 10kg" programmiga aga see hoiab kuidagi igapäevase liikumistaseme normis. Tunnen, et olen end piisavalt liigutanud ja selleks mitte liigselt vaeva näinud 😅

Eriti head vunki annab asjale juurde veel mu Fitbiti äpp, mis kellalt usinalt kaotatud kaloreid ja päevaseid samme loeb. Põhimõtteliselt on see ju ka täitsa tasuta... aaaga aktiivsusmonitor tuleb paraku ikkagi enne osta, et midagi sinna äppi ka ühendada oleks. Ma olen hull numbrisõltlane seega sammuluger annab mulle täiega motti alati päevased sammud täis teha.

rohelisega märgitud päevad on olnud trennipäevad

Aaa, tasuta trennidest rääkides! Et sel kuul on väljaminekuid kohe kuidagi ekstra palju - ootamatud ehituslikud lisakulud, autohoolduskulud, sünnipäevad, suvised ringreisid, juuksurid - on ikka kohe täitsa kitsas käes, mistõttu uurisin kogumispäeviklastelt, et milliseid tasuta trenne meil siin Eestimaa pinnal ka pakutakse. Oi-kui-palju lahedaid ideid ma sain! Eile proovisin esimest korda Nike Running Club tasuta ühistrenni ja see oli totaalne energialaeng! Ma pole üldse sellist masti inimene, et julgeksin sportlaste keskele minna ja midagi uut proovida aga sõbranna käevangus, võtsime südame rindu ja läksime proovima. Jummel kui kift see oli! Suur punt spordilembeseid inimesi, üliaktiivseid treenereid ja jõukohaseid harjutusi. Tegime Lauluväljakul kerge soojenduse, sörkisime aeglases tempos mööda päikesepaistelist Pirita promenaadi 4km ja pärast vuhasime veel jõuharjutusi peale teha. Jooksmine on minust ikka pikka aega suure kaarega mööda käinud aga olin peale sellist trenni lihtsalt täiesti äravahetatud. Eilne päev oli jube rusuv ja emotsionaalselt kurnav (nagu ka mu murepostitusest lugeda võisite) ja selline ühine positiivne pingutus oli täpselt see mida vajasin. Ma olen ausaltöeldes üsna hämmingus, et tänapäeval midagi nii head täitsa tasuta jagatakse 😂


Igatahes - soovitan teilgi suvevõlud enda kasuks tööle panna ja tasuta treeningvõimalusi proovida. Milliseid äppe ise enda liikumas hoidmiseks kasutate?

Kommentaare ei ole: